Giraffe love

Kommentera
Igår var jag ute på ännu en turistig dag och besökte ett giraffcenter där man fick mata, klappa, pussa och krama girafferna. Vilken dröm! De flesta var väldigt snälla men om man inte passade sig kunde man få en rejäl knuff av deras huvuden. Jag klarade mig men Betty käkade nästan upp min hand för att få tag på godiset! Tydligen är hanarna snällare än honorna och om man stoppade en av giraffgodisbitarna mellan läpparna fick man en puss när han tog den. Det fanns inte så mycket annat att göra på centret än att mata girafferna men det var nog så häftigt! De är riktigt magnifika djur. 

Jag skulle även besöka Karen Blixen museumet men när jag kom dit var det en stor marknad i trädgården utanför så råkade fastna där istället. Det fanns hur mycket exklusiva och fina afrikanska inredningsdetaljer, möbler, glas, mat, kläder med mera! Hade kunnat spendera en hel förmögenhet där men som tur var hade jag inte med mig så mycket pengar. Unnade mig i alla fall en chokladcroissant och kände mig väldigt nöjd med dagen.


Ofantligt långa och slemmiga tungor som de sträckte ut så att man kunde lägga godiset där på innan tungan åkte in igen.
Puss puss! (Titta va sugen mannen bakom mig ser ut på att få en giraffpuss!)