Karibu rafiki

Kommentera
Välkommen kompis


Egentligen är jag ingen kattmänniska men igår på min kvällspromenad hittade jag en övergiven, undernärd liten kattunge på vägen. Kissen gallskrek och följde efter mig när jag gick så jag kunde ju inte gärna lämna den där. Katten fick helt enkelt följa med hem. Som tur var blev folk på stationen överlyckliga över det nya husdjuret och började genast att ordna så att ungen skulle få mjölk från korna här och bli omhändertagen när vi åker på semester. Med andra ord så har vi fått en ny rumskompis och döpt hen till Nosim. Nosim är ett maasainamn som betyder blessing, och som det daltas med vår lilla bebis! Hårbollen blir till och med matad med sked.  

Förutom att ta hand om det nya tillskottet i familjen så har vi idag haft den första riktiga kontorsdagen där vi har skrivit aktivitetsrapporter på utbildningstillfällena från förra veckan. Det fanns till och med en förberedd rapportmall för att alla rapporter ska ha samma format -sådant älskar man ju som svensk! Grupparbeten brukar ju alltid vara lite besvärliga när det gäller att producera text och idag satt vi ändå fem personer runt en dator men jag måste säga att det gick relativt smärtfritt och vi fick ihop våra två rapporter.  Men framförallt känns det skönt att projektet är igång och vi har börjat producera saker och därmed faktiskt bidrar med något. Lagom tills vår semester börjar... 

Behöver nog inte tydliggöra varför det enbart är kattungebilder och ingen rapportslribingsbild...