På plats

4 kommentarer
Då var vi framme i Accra! Det ser ut ungefär som jag har föreställt mig det, lite skräpigt men fullt med folk och små butiker overallt! Förstår inte riktigt hur alla ställen kan gå runt. Vi bor på ett hyfsat fräscht hostel som drivs av en söt liten tant som kallas "auntie". Det är väldigt varmt, sa varmt att Rosemary (en kvinna som satt brevid mig nar vi åkte in till centrum) köpte näsdukar åt mig for att jag svettades så mycket. Tack jag fattar hinten! Men alla här är väldigt trevliga och hjälpsamma och följer gärna med och visar vägen när vi frågar efter något. Som svensk kanns det lite ovant att en ökand människa följer med dig på din lunch och visar dig hela vägen in i butiken och säger åt personalen vad det är du är ute efter. Alla frågar hur vi mår och barnen tittar storögt och vinkar. Vi har ätit färsk frukt till frukost, mango, ananas och papaya som smakar gudomligt! Annars har det blivit fried rice och kyckling som vi köper vid ett stånd ett stenkast från var vi bor. Bilder kommer senare!!
 
1 Helen:

skriven

Låter härligt!
Ska försöka vara lite mer hjälpsam mot turister härhemma ;-)

2 Frida :

skriven

Vad skönt att höra att allt har gått bra att alla är snälla mot er! Massor med kramar

3 Linn:

skriven

Va skönt med värme;)ha de bra!
kram på dig

4 Linn:

skriven

Va skönt med värme;)ha de bra!
kram på dig